پریتیفن – لیتو

مشخصات دارویی

گروه درمانی نام ژنریک نام تجاری
Bronchodilator and Anti-asthma drugs Ketotifen Lito Pritifen®
شکل دارویی دوز بسته بندی
Syrup 1 mg/ 5 ml 120 ml

پریتیفن – لیتو


عمومی پریتیفن لیتو (کتوتیفن) یک داروی ضد حساسیت یا آنتی هیستامین است که علائم حساسیت را تسکین می‌دهد و از تشدید شدن آنها جلوگیری می‌نماید. داروی کتوتیفن همچنین به همراه سایر داروهای ضد آسم جهت کاهش دفعات، شدت و علائم آسم نیز استفاده می‌شود. این دارو در حملات آسم استفاده نمی‌شود و فقط برای پیشگیری مؤثر است

ليتو گروهي از شربت هاي دارويي بدون قند است كه توسط شركت داروسازي خوارزمي توليد مي شود. اين شربت ها حاوي سوكرالوز به عنوان شيرين كننده اند كه طعم شيريني به شربت مي دهد اما در بدن جذب نمي گردد و بر روي قند خون و انسولين تاثير نمي گذارد و در نتيجه در افرادي كه ديابت دارند منع مصرف ندارد.

در شربت هاي ليتو از طعم دهنده هاي بي نظير شركت فرانسه ي استفاده شده است كه طعم مطبوع و مقبولي به اين شربت ها داده اند و به همين دليل اين شربت ها مورد پذيرش كودكان هستند.

سوکرالوز یک شیرین کننده مصنوعی با کالری صفر است. سوکرالوز 400-700 برابر شیرین تر از شکر است و مانند بسیاری از شیرین کننده های محبوب دیگر طعم تلخيدر دهان ايجاد نمي كند. سوکرالوز تأثیر تاثیری بر قند خون و انسولین ندارد زیرا توسط بدن جذب نمی شود.

هیچ تاثیری بر قند خون و انسولین ندارد زیرا توسط بدن جذب نمی شود.

سوکرالوز توسط بسیاری از نهادهای نظارتی ایمنی مواد غذایی ، از جمله FDA پذیرفته شده است ، نتایج حاصل از مطالعات انجام شده نشان مي دهد كه مصرف سوكرالوز براي انسان خطري ندارد. طبق اعلام انجمن دیابت کانادا ، میزان سوكرالوز که می تواند در طول زندگی فرد بدون هیچ گونه عوارض جانبی مصرف شود ، 900 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن در روز است.

عوارض جانبی
مقدار و نحوه مصرف
هشدارها
کاتالوگ کاتالوگ پریتیفن – لیتو
فهرست