لیپوتین (آتورواستاتین) 40 میلی گرم قرص

لیپوتین (آتورواستاتین) قرص

مشخصات دارویی

گروه درمانی نام ژنریک نام تجاری
Cardiovascular System Atorvastatin Lypotine®
شکل دارویی دوز بسته بندی
Tablet 20,40 mg 100

لیپوتین (آتورواستاتین) قرص


عمومی این دارو برای بیماری فعلی شما تجویز شده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران، خودداری نمایید.
عوارض جانبی هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نیز شود. اگر چه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود اما در صورت بروز آن با پزشک یا داروساز خود مشورت نمائید: افزایش فشار خون، سرگیجه، سردرد، نفخ، تهوع، دفع آلبومین از ادرار، هماچوری (دفع خون از ادرار)، عفونت دستگاه ادراری، آرترالژی (درد بدون التهاب در مفاصل)، درد کمر، میالژی (درد عضلات)، میوپاتی (آسیب ماهیچه)، برونشیت، رینیت، سینوزیت، افزایش گلوکز خون، التهاب حلق، ژنیکوماستی، کاهش شنوایی.
مقدار و نحوه مصرف دسته دارویی: عوامل کاهش دهنده لیپید (استاتین ها) مقدار مصرف هر دارو را پزشك معين مي نمايد. اما مقدار مصرف معمول دارو به شرح ذيل است: کاهش چربی (کلسترول و تری گلیسرید) خون در بیمارانی که پاسخ مناسب به رژیم غذایی کم چربی و تغییر سبک زندگی نداده اند: بزرگسالان: دوز معمول به صورت ۱۰ میلی گرم روزانه می باشد که این دوز در صورت نیاز می تواند به ۸۰ میلی گرم روزانه افزایش یابد. دوز دارو باید در فاصله زمانی ۴ هفته ای تغییر یابد. کاهش چربی خون در افرادی که سابقه ژنتیکی چربی بالای خون دارند و پاسخ مناسب به رژیم غذایی کم چربی و تغییر سبک زندگی نداده اند: بزرگسالان: در ابتدا ۱۰ میلی گرم روزانه، که این دوز می تواند به ۴۰ میلی گرم روزانه افزایش یابد. دوز دارو باید در فاصله زمانی ۴ هفته ای تغییر یابد. حداکثر دوز مجاز روزانه: ۸۰ میلی گرم. کودکان ۱۰-۱۷ سال: در ابتدا ۱۰ میلی گرم روزانه، سپس در صورت نیاز و تحمل بیمار می توان دوز را افزایش داد. دوز دارو باید در فاصله زمانی ۴ هفته ای تغییر یابد. حداکثر دوز مجاز روزانه: ۲۰ میلی گرم. پیشگیری اولیه از وقایع قلبی-عروقی در بیمارانی که در ریسک مشکلات قلبی-عروقی قرار دارند: بزرگسالان: ۲۰ میلی گرم یک بار در روز، که در صورت ضرورت و تحمل بیمار می توان دوز را افزایش داد. پیشگیری ثانویه از وقایع قلبی-عروقی: بزرگسالان: ۸۰ میلی گرم روزانه.
هشدارها از مصرف همزمان آتورواستاتین با آب گریپ فروت بپرهیزید. -حتما بین مصرف آتورواستاتین و فیبرها (سبوس جو، پکتین و…) فاصله باشد. -حین مصرف دارو، در صورت بروز علاءم شدید ماهیچه ای یا خستگی، دارو را قطع کرده و سریعا به پزشک مراجعه نمایید. -اگر در طی مصرف دارو، مقدار آنزیم های ترانس آمیناز کبدی و ALT و AST بیش از ۳ برابر بالاترین حد نرمال بود باید دارو را قطع کرده و بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.
کاتالوگ کاتالوگ لیپوتین (آتورواستاتین) قرص
فهرست